Challenge Pista SC Tubular

Heb je vragen?
  • Scherpe prijzen
  • Keuze hulp
  • Alleen topkwaliteit
  • Afhalen mogelijk
  • Goede klantenservice
  • Snelle verzending
Challenge

Verwachte levertijd:

1-2 werkdagen

€ 93,95

€ 66,95

Inclusief 21% btw
Veilig betalen
Productinformatie

Challenge Pista SC Tubular

Challenge Pista SC Tubular is met zijn soepel geweven katoenen karkas geschikt voor op de houten wielerbaan. Een lage rolweerstand en maximale grip zijn de punten waar het bij deze band om gaat.

Specificaties

Product

Naam Challenge Pista SC Tubular
Merk Challenge
Artikelnummer fabrikant 10007

Eigenschappen

Soort band Tube
Type band Tubular
Kleur Zwart
Bandenmaat frans 700x22C
Bandenmaat ETRTO 22-622
Gewicht 195 gram
Bandenspanning (bar) 10.0-15.0
TPI 320
Casing / karkas Corespun Cotton
Reviews

Klantenreviews (1) over Challenge Pista SC Tubular

Monique schreef het volgende over Challenge Pista SC Tubular (02-02-2017)

In het begin van mijn baanfietscarrière veel merken geprobeerd en zelden tevreden, tot ik ben ik overgeschakeld naar de challenge band en nooit meer een andere band gekocht.

Schrijf zelf een review over Challenge Pista SC Tubular

Wat zijn jouw ervaringen met Challenge Pista SC Tubular?
  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Waardering
FAQ

Vragen over Challenge Pista SC Tubular

Wat is een tubular band?
Een tubular band of kortweg tube is een band waarbij de binnenband in een - vaak katoenen - buitenband is genaaid. De band en binnenband zijn dus een geheel. Er is geen hieldraad om de band ergens achter te haken, een tubular band is compleet rond. Dit maakt dat je een tubular band alleen op een hiervoor bestemde (tubular) velg kunt monteren door deze op de velg te lijmen.
Wat is het voordeel van een tubular band?

Het rijden met een tubular band heeft een aantal voordelen. Deze voordelen verschillen per discipline.

Wielrennen: doordat de velg geen opstaande randen heeft, kun je een tube op hogere druk brengen dan een clincher (vouwband). Een bandenspanning van 9-10 bar is over het algemeen geen probleem. Een ander voordeel is dat je bij een lekke band of leegloper langer door kunt rijden zonder je velg te beschadigen. De tube zit immers aan de velg gelijmd en kan niet van de velg aflopen.

Veldrijden: doordat de band aan de velg gelijmd is kan deze niet van de velg aflopen. Hierdoor kun je in het veldrijden juist met extreem lage bandendruk rijden, lager dan met een clincher band. Een lage bandendruk geeft meer grip. Rijden met een tube verkleint ook de kans op een stootlek, omdat de band niet kan knellen tussen de opstaande velgrand.

Zijn er ook nadelen aan een tubular band?

Het vervangen van een tube kost meer tijd dan het vervangen van een normale buitenband. Je zult eerst de oude lijmresten moeten verwijderen, de velg moeten opschuren om hierna meerdere lagen nieuwe lijm aan te brengen (welke tussentijds moet drogen). Pas hierna kun je de nieuwe tube lijmen. Houdt rekening met minimaal 24 uur voor het vervangen van een tube.

Een ander nadeel is dat tubes over het algemeen duurder zijn in aanschaf dan draad- of vouwbanden.