Challenge Pista Ultra Seta Tubular

Heb je vragen?
  • Scherpe prijzen
  • Keuze hulp
  • Alleen topkwaliteit
  • Afhalen mogelijk
  • Goede klantenservice
  • Snelle verzending
Challenge

Verwachte levertijd:

1-2 werkdagen

€ 129,90

€ 82,95

Inclusief 21% btw
Veilig betalen
Productinformatie

Challenge Pista Ultra Seta Tubular

Challenge Pista Ultra Tubular is speciaal geschikt voor de houten wielerbaan. Een supersoepele zijden karkas zorgt voor de beste rijervaring. Maximaal vermogen en maximale grip.

Specificaties

Product

Naam Challenge Pista Ultra Seta Tubular
Merk Challenge
Artikelnummer fabrikant 10006

Eigenschappen

Soort band Tube
Type band Tubular
Kleur Beige
Bandenmaat frans 700x22C
Bandenmaat ETRTO 22-622
Gewicht 185 gram
Bandenspanning (bar) 10.0-15.0
Casing / karkas Silk
Reviews

Schrijf zelf een review over Challenge Pista Ultra Seta Tubular

Wat zijn jouw ervaringen met Challenge Pista Ultra Seta Tubular?
  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Waardering
FAQ

Vragen over Challenge Pista Ultra Seta Tubular

Wat is een tubular band?
Een tubular band of kortweg tube is een band waarbij de binnenband in een - vaak katoenen - buitenband is genaaid. De band en binnenband zijn dus een geheel. Er is geen hieldraad om de band ergens achter te haken, een tubular band is compleet rond. Dit maakt dat je een tubular band alleen op een hiervoor bestemde (tubular) velg kunt monteren door deze op de velg te lijmen.
Wat is het voordeel van een tubular band?

Het rijden met een tubular band heeft een aantal voordelen. Deze voordelen verschillen per discipline.

Wielrennen: doordat de velg geen opstaande randen heeft, kun je een tube op hogere druk brengen dan een clincher (vouwband). Een bandenspanning van 9-10 bar is over het algemeen geen probleem. Een ander voordeel is dat je bij een lekke band of leegloper langer door kunt rijden zonder je velg te beschadigen. De tube zit immers aan de velg gelijmd en kan niet van de velg aflopen.

Veldrijden: doordat de band aan de velg gelijmd is kan deze niet van de velg aflopen. Hierdoor kun je in het veldrijden juist met extreem lage bandendruk rijden, lager dan met een clincher band. Een lage bandendruk geeft meer grip. Rijden met een tube verkleint ook de kans op een stootlek, omdat de band niet kan knellen tussen de opstaande velgrand.

Zijn er ook nadelen aan een tubular band?

Het vervangen van een tube kost meer tijd dan het vervangen van een normale buitenband. Je zult eerst de oude lijmresten moeten verwijderen, de velg moeten opschuren om hierna meerdere lagen nieuwe lijm aan te brengen (welke tussentijds moet drogen). Pas hierna kun je de nieuwe tube lijmen. Houdt rekening met minimaal 24 uur voor het vervangen van een tube.

Een ander nadeel is dat tubes over het algemeen duurder zijn in aanschaf dan draad- of vouwbanden.