Continental Grand Prix 4000 S II Tubular

Heb je vragen?
  • Scherpe prijzen
  • Keuze hulp
  • Alleen topkwaliteit
  • Afhalen mogelijk
  • Goede klantenservice
  • Snelle verzending
Continental

Verwachte levertijd:

Niet op voorraad

€ 75,95
Inclusief 21% btw
Veilig betalen
Productinformatie

Continental Grand Prix 4000 S II Tubular

De perfecte all-round band.

De Continental Grand Prix 4000S II Tubular staat voor kwaliteit en snelheid. Deze tube biedt een geweldige mix van comfort, bescherming tegen lekrijden en efficiënt rollen. Het naadloze ontwerp van het karkas zorgt ervoor dat de band perfect op de velg past. Verder is de 4000 S II tubular uitgevoerd met een Vectran breaker laag voor ongeëvenaarde bescherming tegen lekrijden en de BlackChili compound voor lage rolweerstand en uitstekende grip. Een band voor winnaars, handgemaakt in Duitsland.

Black Chili compound
Alleen de naam al klinkt exotisch. Maar het werkt ook echt. Het rubbermengsel is erg elastisch en is zo opgebouwd dat de band snel opwarmt en dus snel zijn maximale grip bereikt. Dit zorgt voor sneller accelereren en beter afremmen. Ook is er gedacht aan de levensduur.

Vectran Breaker
De Vectran Breaker lekbescherming is uniek te noemen. Vectran wordt uit gesmolten Vectra tot een meerdradig weefsel gesponnen, net als zijde. Vectran is vederlicht, maar oersterk. Dit zorgt voor uitstekende bescherming tegen insnijden, maar met het behoud van flexibiliteit van de band.

Specificaties

Product

Naam Continental Grand Prix 4000 S II Tubular
Merk Continental

Eigenschappen

Soort band Tube
Type band Tubular
Bandenmaat frans 700x22C
Bandenmaat ETRTO 22-622
Gewicht 270 gram
Bandenspanning (bar) 8.0-12.0
TPI 240
Compound Black Chili
Lekbescherming Vectran
Reviews

Klantenreviews (2) over Continental Grand Prix 4000 S II Tubular

Maarten schreef het volgende over Continental Grand Prix 4000 S II Tubular (04-05-2016)

Ik heb deze band al vaker als vouwband gehad maar nu op mijn nieuwe velgen de tubular. Even wennen aan de montage maar ze zijn dezelfde kwaliteit. Bevalt goed.

Femke schreef het volgende over Continental Grand Prix 4000 S II Tubular (07-03-2016)

Nu ongeveer 1500 km op deze band gereden. Ze lijken niet te snel te slijten, ik zou het wel fijn vinden als ze ongeveer de prijs hadden van de clincher versie.

Schrijf zelf een review over Continental Grand Prix 4000 S II Tubular

Wat zijn jouw ervaringen met Continental Grand Prix 4000 S II Tubular?
  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Waardering
Alternatieven

Alternatieven voor Continental Grand Prix 4000 S II Tubular

Continental Grand Prix 4000 S II Tubular Continental Grand Prix 4000 S II Tubular
2 review(s)

Niet op voorraad

€ 75,95
Continental Sprinter Continental Sprinter

Kies een uitvoering

€ 65,95

€ 42,95

Vittoria Corsa G+ Tubular Vittoria Corsa G+ Tubular

Kies een uitvoering

€ 104,95

€ 59,95

Challenge Criterium SC Tubular Challenge Criterium SC Tubular

Kies een uitvoering

€ 89,95

€ 64,95

Challenge Strada Pro Tubular Challenge Strada Pro Tubular

Kies een uitvoering

€ 79,95

€ 39,95

FAQ

Vragen over Continental Grand Prix 4000 S II Tubular

Wat is een tubular band?
Een tubular band of kortweg tube is een band waarbij de binnenband in een - vaak katoenen - buitenband is genaaid. De band en binnenband zijn dus een geheel. Er is geen hieldraad om de band ergens achter te haken, een tubular band is compleet rond. Dit maakt dat je een tubular band alleen op een hiervoor bestemde (tubular) velg kunt monteren door deze op de velg te lijmen.
Wat is het voordeel van een tubular band?

Het rijden met een tubular band heeft een aantal voordelen. Deze voordelen verschillen per discipline.

Wielrennen: doordat de velg geen opstaande randen heeft, kun je een tube op hogere druk brengen dan een clincher (vouwband). Een bandenspanning van 9-10 bar is over het algemeen geen probleem. Een ander voordeel is dat je bij een lekke band of leegloper langer door kunt rijden zonder je velg te beschadigen. De tube zit immers aan de velg gelijmd en kan niet van de velg aflopen.

Veldrijden: doordat de band aan de velg gelijmd is kan deze niet van de velg aflopen. Hierdoor kun je in het veldrijden juist met extreem lage bandendruk rijden, lager dan met een clincher band. Een lage bandendruk geeft meer grip. Rijden met een tube verkleint ook de kans op een stootlek, omdat de band niet kan knellen tussen de opstaande velgrand.

Zijn er ook nadelen aan een tubular band?

Het vervangen van een tube kost meer tijd dan het vervangen van een normale buitenband. Je zult eerst de oude lijmresten moeten verwijderen, de velg moeten opschuren om hierna meerdere lagen nieuwe lijm aan te brengen (welke tussentijds moet drogen). Pas hierna kun je de nieuwe tube lijmen. Houdt rekening met minimaal 24 uur voor het vervangen van een tube.

Een ander nadeel is dat tubes over het algemeen duurder zijn in aanschaf dan draad- of vouwbanden.