Paris-Roubaix Pro Tubular

Heb je vragen?
  • Scherpe prijzen
  • Keuze hulp
  • Alleen topkwaliteit
  • Afhalen mogelijk
  • Goede klantenservice
  • Snelle verzending
Challenge

Verwachte levertijd:

Kies eerst een uitvoering

€ 82,95

€ 57,95

Inclusief 21% btw

* Verplichte velden

Veilig betalen
Productinformatie

Paris-Roubaix Pro Tubular

Paris-Roubaix Pro Tubular is het beste wat je kunt doen tegen slecht wegdek. Met een 300 TPI karkas blijft de band soepel, toch zorgt het grotere volume en de dubbele PPS lekbescherming voor voldoende comfort en maximale grip tijdens barre omstandigheden. Het visgraat-achtige profiel van de Challenge Paris-Roubaix is bedoeld om zo min mogelijk vuil aan de band te laten kleven, en je veel grip te geven. Ook op natte, slechte wegen.

SuperPoly
SuperPoly is een karkas dat (deels) gemaakt is van polyester. Hierdoor is het minder kostbaar dan zijde of katoen, maar ook duurzamer. Zeker in combinatie met een tubular biedt een SuperPoly casing uitstekende rijeigenschappen.

Double PPS lekbescherming
PPS staat voor Puncture Protection Strip en is in feite een unieke, extra laag met hoge weerstand tegen insnijdingen die is aangebracht tussen de behuizing en de band om het risico van lekrijden te verminderen. Deze laag ligt tussen het karkas en het loopvlak van de band en verkleint de kans op perforaties.

Challenge banden voor gebruik in omstandigheden met een extreem hoog risico op lekrijden worden versterkt met een tweede PPS laag onder de behuizing.

Specificaties

Product

Naam Paris-Roubaix Pro Tubular
Merk Challenge

Eigenschappen

Soort band Tube
Type band Tubular
Gewicht 330 gram
Bandenspanning (bar) 5.0-12.0
TPI 300
Casing / karkas SuperPoly
Lekbescherming Double PPS
Reviews

Schrijf zelf een review over Paris-Roubaix Pro Tubular

Wat zijn jouw ervaringen met Paris-Roubaix Pro Tubular?
  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Waardering
FAQ

Vragen over Paris-Roubaix Pro Tubular

Wat is een tubular band?
Een tubular band of kortweg tube is een band waarbij de binnenband in een - vaak katoenen - buitenband is genaaid. De band en binnenband zijn dus een geheel. Er is geen hieldraad om de band ergens achter te haken, een tubular band is compleet rond. Dit maakt dat je een tubular band alleen op een hiervoor bestemde (tubular) velg kunt monteren door deze op de velg te lijmen.
Wat is het voordeel van een tubular band?

Het rijden met een tubular band heeft een aantal voordelen. Deze voordelen verschillen per discipline.

Wielrennen: doordat de velg geen opstaande randen heeft, kun je een tube op hogere druk brengen dan een clincher (vouwband). Een bandenspanning van 9-10 bar is over het algemeen geen probleem. Een ander voordeel is dat je bij een lekke band of leegloper langer door kunt rijden zonder je velg te beschadigen. De tube zit immers aan de velg gelijmd en kan niet van de velg aflopen.

Veldrijden: doordat de band aan de velg gelijmd is kan deze niet van de velg aflopen. Hierdoor kun je in het veldrijden juist met extreem lage bandendruk rijden, lager dan met een clincher band. Een lage bandendruk geeft meer grip. Rijden met een tube verkleint ook de kans op een stootlek, omdat de band niet kan knellen tussen de opstaande velgrand.

Zijn er ook nadelen aan een tubular band?

Het vervangen van een tube kost meer tijd dan het vervangen van een normale buitenband. Je zult eerst de oude lijmresten moeten verwijderen, de velg moeten opschuren om hierna meerdere lagen nieuwe lijm aan te brengen (welke tussentijds moet drogen). Pas hierna kun je de nieuwe tube lijmen. Houdt rekening met minimaal 24 uur voor het vervangen van een tube.

Een ander nadeel is dat tubes over het algemeen duurder zijn in aanschaf dan draad- of vouwbanden.