Vittoria Pista Speed G+ Tubular

Heb je vragen?
  • Scherpe prijzen
  • Keuze hulp
  • Alleen topkwaliteit
  • Afhalen mogelijk
  • Goede klantenservice
  • Snelle verzending
Vittoria

Verwachte levertijd:

1-2 werkdagen

€ 119,95

€ 89,95

Inclusief 21% btw
Veilig betalen
Productinformatie

Vittoria Pista Speed G+ Tubular

Vittoria Pista Speed is een supersnelle tube die special is ontwikkeld voor op de houten wielerbaan. Het karkas van deze all-slick wedstrijdtube is voorzien van een Corspun T weefsel om de roterende massa te verlagen.

Specificaties

Product

Naam Vittoria Pista Speed G+ Tubular
Merk Vittoria
Artikelnummer fabrikant 111.1SP.07.19.411TG

Eigenschappen

Soort band Tube
Type band Tubular
Kleur Zwart
Bandenmaat frans 700x19C
Gewicht 140 gram
TPI 320
Reviews

Klantenreviews (1) over Vittoria Pista Speed G+ Tubular

John schreef het volgende over Vittoria Pista Speed G+ Tubular (25-03-2016)

Lekkere, snelle tubeband en niet te duur.

Schrijf zelf een review over Vittoria Pista Speed G+ Tubular

Wat zijn jouw ervaringen met Vittoria Pista Speed G+ Tubular?
  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Waardering
FAQ

Vragen over Vittoria Pista Speed G+ Tubular

Wat is een tubular band?
Een tubular band of kortweg tube is een band waarbij de binnenband in een - vaak katoenen - buitenband is genaaid. De band en binnenband zijn dus een geheel. Er is geen hieldraad om de band ergens achter te haken, een tubular band is compleet rond. Dit maakt dat je een tubular band alleen op een hiervoor bestemde (tubular) velg kunt monteren door deze op de velg te lijmen.
Wat is het voordeel van een tubular band?

Het rijden met een tubular band heeft een aantal voordelen. Deze voordelen verschillen per discipline.

Wielrennen: doordat de velg geen opstaande randen heeft, kun je een tube op hogere druk brengen dan een clincher (vouwband). Een bandenspanning van 9-10 bar is over het algemeen geen probleem. Een ander voordeel is dat je bij een lekke band of leegloper langer door kunt rijden zonder je velg te beschadigen. De tube zit immers aan de velg gelijmd en kan niet van de velg aflopen.

Veldrijden: doordat de band aan de velg gelijmd is kan deze niet van de velg aflopen. Hierdoor kun je in het veldrijden juist met extreem lage bandendruk rijden, lager dan met een clincher band. Een lage bandendruk geeft meer grip. Rijden met een tube verkleint ook de kans op een stootlek, omdat de band niet kan knellen tussen de opstaande velgrand.

Zijn er ook nadelen aan een tubular band?

Het vervangen van een tube kost meer tijd dan het vervangen van een normale buitenband. Je zult eerst de oude lijmresten moeten verwijderen, de velg moeten opschuren om hierna meerdere lagen nieuwe lijm aan te brengen (welke tussentijds moet drogen). Pas hierna kun je de nieuwe tube lijmen. Houdt rekening met minimaal 24 uur voor het vervangen van een tube.

Een ander nadeel is dat tubes over het algemeen duurder zijn in aanschaf dan draad- of vouwbanden.