Vittoria Pista G+ Tubular

Heb je vragen?
  • Scherpe prijzen
  • Keuze hulp
  • Alleen topkwaliteit
  • Afhalen mogelijk
  • Goede klantenservice
  • Snelle verzending
Vittoria

Verwachte levertijd:

Niet op voorraad

€ 99,95

€ 72,95

Inclusief 21% btw
Veilig betalen
Productinformatie

Vittoria Pista G+ Tubular

Vittoria Pista Tubular is één van de lichtste tubes voor op de wielerbaan. Een modern, asymmetrisch profiel zorgt voor optimale grip en snelheid. Het bekende, soepele 320 TPI karkas, in combinatie met de met grafeen versterkte rubbercompound maken deze tube licht, snel en ook nog eens relatief duurzaam.

Vittoria Pista Tubular is alleen geschikt voor op de indoor wielerbaan.

Corespun K
Vittoria's Corespun K zorgt voor een soepel, fijngewoven karkas. Door Kevlar draden mee te weven wordt er op essentiële plaatsen (zoals in de zijwanden) extra stevigheid gecreëerd.

3 Compounds (3C)
Vittoria 3C is een compound die is opgebouwd uit drie verschillende (lagen) andere compounds in het loopvlak. Het laagsgewijs opbouwen geeft de mogelijkheid om het loopvlak en de zijwanden andere eigenschappen mee te geven zodat de prestaties van de band onder alle omstandigheden optimaal zullen zijn.

Isotech G+
Vittoria's unieke compound is bij deze band versterkt met grafeen via de revolutionaire G+ techniek. Door grafeen (het dunste materiaal ter wereld, maar zo sterk als staal) zijn compromissen verleden tijd. Supersnel, volop grip, uitermate duurzaam en verminderd slijtagegevoelig. Het meest unieke is nog dat de moleculen in de compound dynamisch zijn. Ga je rechtdoor dan gaan ze voor snelheid. Rem je af, dan veranderd hun vorm zodat er meer grip is. Misschien moeilijk te begrijpen als je geen scheikundeknobbel hebt, maar het werkt wel.

Specificaties

Product

Naam Vittoria Pista G+ Tubular
Merk Vittoria
Artikelnummer fabrikant 111.1PI.04.23.411TG

Eigenschappen

Soort band Tube
Type band Tubular
Kleur Zwart
Bandenmaat frans 700x23C
Bandenmaat ETRTO 23-622
Gewicht 205 gram
TPI 320
Casing / karkas Corespun K
Compound 3C
Uitvoering Isotech
Reviews

Schrijf zelf een review over Vittoria Pista G+ Tubular

Wat zijn jouw ervaringen met Vittoria Pista G+ Tubular?
  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Waardering
Alternatieven

Alternatieven voor Vittoria Pista G+ Tubular

Vittoria Pista G+ Tubular Vittoria Pista G+ Tubular

Niet op voorraad

€ 99,95

€ 72,95

Vittoria Pista Speed G+ Tubular Vittoria Pista Speed G+ Tubular
1 review(s)

1-2 werkdagen

€ 119,95

€ 89,95

Challenge Pista SC Tubular Challenge Pista SC Tubular
1 review(s)

1-2 werkdagen

€ 93,95

€ 66,95

Challenge Pista Ultra Seta Tubular Challenge Pista Ultra Seta Tubular

1-2 werkdagen

€ 129,90

€ 82,95

Vittoria Pista Control G+ Tubular Vittoria Pista Control G+ Tubular

1-2 werkdagen

€ 94,95

€ 79,95

FAQ

Vragen over Vittoria Pista G+ Tubular

Wat is een tubular band?
Een tubular band of kortweg tube is een band waarbij de binnenband in een - vaak katoenen - buitenband is genaaid. De band en binnenband zijn dus een geheel. Er is geen hieldraad om de band ergens achter te haken, een tubular band is compleet rond. Dit maakt dat je een tubular band alleen op een hiervoor bestemde (tubular) velg kunt monteren door deze op de velg te lijmen.
Wat is het voordeel van een tubular band?

Het rijden met een tubular band heeft een aantal voordelen. Deze voordelen verschillen per discipline.

Wielrennen: doordat de velg geen opstaande randen heeft, kun je een tube op hogere druk brengen dan een clincher (vouwband). Een bandenspanning van 9-10 bar is over het algemeen geen probleem. Een ander voordeel is dat je bij een lekke band of leegloper langer door kunt rijden zonder je velg te beschadigen. De tube zit immers aan de velg gelijmd en kan niet van de velg aflopen.

Veldrijden: doordat de band aan de velg gelijmd is kan deze niet van de velg aflopen. Hierdoor kun je in het veldrijden juist met extreem lage bandendruk rijden, lager dan met een clincher band. Een lage bandendruk geeft meer grip. Rijden met een tube verkleint ook de kans op een stootlek, omdat de band niet kan knellen tussen de opstaande velgrand.

Zijn er ook nadelen aan een tubular band?

Het vervangen van een tube kost meer tijd dan het vervangen van een normale buitenband. Je zult eerst de oude lijmresten moeten verwijderen, de velg moeten opschuren om hierna meerdere lagen nieuwe lijm aan te brengen (welke tussentijds moet drogen). Pas hierna kun je de nieuwe tube lijmen. Houdt rekening met minimaal 24 uur voor het vervangen van een tube.

Een ander nadeel is dat tubes over het algemeen duurder zijn in aanschaf dan draad- of vouwbanden.